תפריט נגישות

טוראי יעקב קבי כליף ז"ל

יעקב כליף
בן 19 בנפלו
בן מזל ודוד
נולד בחיפה
בי"א באב תשי"א, 13/8/1951
התגורר בקרית אתא
התגייס ב-13.5.1969
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה גד' חה"נ אוג' 271
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' בכסלו תשל"א, 1/12/1970
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בן דוד ומזל. נולד ביום י"א באב תשי"א (13.8.1951) בחיפה. למד בבית-הספר היסודי "לוחמי הגיטאות" בקרית אתא, ובבית-הספר התיכון המקצועי "בית אינטרנשיונל" בקרית חיים ולמד מסגרות. הוא היה חבר באגודת "הפועל" המקומית והתמחה במשחק הכדור-עף, בשעות הפנאי היה עוסק בענפי ספורט אחרים - כדורגל וכדורסל ואהב לחזות במשחקים אלה. הוא אהב את החיים והיה מלא מרץ ורב-פעלים. היה בעל אוזן קשבת ונפש מבינה ללב הזולת והיו לו הרבה מכרים וחברים. הוא אהב את בני משפחתו והיה מסור להם עד אין קץ. בחברה היה ידוע בחדות-החיים שלו ובעליזותו וברגע שהיה נכנס הביתה היה הבית מתמלא שמחה ואור לכל בני המשפחה.

יעקב גויס לצה"ל במחצית מאי 1969 והוצב לחיל-ההנדסה, היה אהוב מאוד על חבריו ביחידה ומילא בה את כל תפקידיו בנאמנות.

ביום ג' בכסלו תשל"א (1.12.1970), ימים אחדים אחרי שנפצע בעת מילוי תפקידו, מת מפצעיו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

מפקד היחידה כתב להוריו במכתב תנחומים: "יעקב שירת ביחידה מן היום הראשון להקמתה וכולנו נזכור אותו כאחד החיילים המצטיינים ביותר בגדוד. יעקב היה שקט, חרוץ וחביב על חבריו ונהנה מהערכתם הרבה של מפקדיו. בדרך כלל היה נבחר לתפקידים האחראיים ביותר בפלוגתו וגם לפני נפלו מילא בקו התעלה תפקיד שהיה כרוך באחריות ובגילוי יזמה אישית. האמינו לי שאני מבטא את צערי העמוק ואת צערה של היחידה כולה על אבדן אחד מחייליה המצטיינים ביותר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה