תפריט נגישות

רב"ט משה כהן ז"ל

משה כהן
בן 20 בנפלו
בן ז'ולייט ומנשה
נולד בכפר אתא
בט' באלול תש"י, 22/8/1950
התגורר בכפר אתא
התגייס ב-מאי 1968
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 195
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ד באייר תש"ל, 30/5/1970
מקום נפילה: קנטרה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בן מנשה הכהן וז'וליט. נולד ביום ט' באלול תש"י (22.8.1950) בכפר אתא. למד בבית הספר היסודי על-שם גורדון שבכפר. לפי עדות מחנכו היה נער טוב לב לאין שיעור ובעל מצפון ומוסר, הוא היה ישר-דרך, אחראי ודובר אמת, לכן אהבוהו כל חבריו ומכריו וכבדו אותו. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר העממי למד שרטוט במשך שנה ומחצה, ובו בזמן עבד כחרט והתמחה במקצוע זה.

היה פעיל במועדון "הנוער העובד" ולבסוף יצא עם חבריו לקיבוץ רמות מנשה ושהה שם עד לפני גיוסו.

משה גויס לצה"ל במחצית מאי 1968 והוצב לחיל השריון. הוא הצטיין כחייל מעולה. למרות טרדות החיים בצבא שמר על הקשר עם הבית במכתבים שכתב מדי שבוע בשבוע אך לא גילה בהם דבר מן הנעשה איתו בצבא. הוא שירת בנאמנות ובמסירות והמשפחה קיבלה מכתבי הערכה עליו ממפקדו.

ביום כ"ד באייר תש"ל (30.5.1970), נפל בהיתקלות במארב מצרי, כאשר הטנק שבו נהג בעת סיור מצפון לקנטרה נפגע פגיעה ישירה. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה. לזכרו ועל שמו הוכנס ספר תורה לבית-הכנסת "בית-אל" בקרית-אתא; שמו חקוק על לוח שיש שהוצב בבית-הכנסת "בית-אל"; כתבה עליו ועל חבריו שנפלו אתו, בשם "הקרבן המשולש של קרית אתא" נתפרסמה בעתון "ידיעות אחרונות" מיום 9.6.70; שמו מוזכר בעלון בית-הספר היסודי "גורדון", שהוצא "לזכר אלה שהלכו מאתנו"; שמו ותמונתו הופיעו כחוברת "פלוגה ל' משתחררת"; ברמת אשכול בירושלים, עומד להיחנך גן שיקרא "גן החמישה עשר", לזכרם של חמישה-עשר חיילים שנפלו בתקרית בתעלה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה