תפריט נגישות

סג"מ זאב-אברהם קרול שגב סגלשטיין ז"ל

זאב-אברהם שגב
בן 29 בנפלו
בן מגדה ונחום
נולד ברומניה - ברשוב
בכ"ו בתמוז תש"ד, 17/7/1944
התגייס ב-אוקטובר 1962
שרת בחיל השריון מפח"ט 500
נפל בקרב
בי"ד בתשרי תשל"ד, 10/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: פירדאן איסמעיליה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
הותיר: אישה, בן ובת והורים

קורות חיים

זאב-אברהם (קרול), בנם יחידם של מגדה ונחום נולד בכ"ו בתמוז תש"ד (17.7.1944) בברשוב שברומניה, ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1961. הוא למד בבית-ספר יסודי ובבית-ספר תיכון בעיר מולדתו והמשיך ללמוד בבית-הספר התיכון "דביר" בקרית אתא.

זאב גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1962 והוצב לחיל הרגלים. לאחר הטירונות סיים בהצלחה קורס מכ"ים חי"ר ולאחריו השתלם בקורס קצינים. בתום תקופת שירות החובה שלו, התנדב זאב לשנת שירות בצבא הקבע.

לאחר ששוחרר, הוצב לחיל השריון ובתקופות שירות המילואים שלו השתלם בקורס קציני מקלעים בינוניים ובקורס מפקדי צוותי תותחים 20 מ"מ. הוא היה קצין טוב, אהוב על פקודיו והרבה לדאוג להם. אמנם לא הקפיד על עניינים פורמליים והשלטת משמעת, אך תבע תמיד ביצוע מדויק של הוראותיו ושל פקודות הצבא.

אחרי ששוחרר מהשירות הסדיר למד בטכניון, במחלקה למתמטיקה להוראת המדעים ולהכשרת מורים. לאחר שהוענק לו התואר הראשון החל להשתלם בחוג למדעי המחשב, לקראת תואר "מגיסטר". בשנת 1973 הוענק לו התואר על עבודת המחקר שלו בנושא "סטביליות בתור קריטריון ללמידת סף אופטימלית". עבודתו זו זכתה להערכה רבה, הן בארץ והן בחוץ לארץ, והוא נתמנה למדריך משתלם.

זאב היה תלמיד חרוץ מאוד וזכה בשבחים רבים ממוריו על שקידתו, עמקנותו ורצונו העז ללמוד. לאחר שסיים את לימודיו במחלקה להכשרת מורים, היה מורה בבית החינוך התיכון בחיפה, ועד מהרה נתחבב על תלמידיו. אחד מהם כתב עליו: "שמו מעלה בי זיכרונות רבים. הוא היה אדם ולא רק מורה שתפקידו ללמד, וניחן בתכונות אנושיות מצוינות". ומורהו כתב עליו: "הוא היה איש חם, בעל אישיות נעימה ואינטליגנטי וידע לשתף פעולה עם כל אדם". ראש החוג למדעי המחשב סיפר עליו: "אדם שקט היה, טורח ומתייגע הרבה כדי להשלים כל עבודה ולפתור כל בעיה עד תומה. המלחמה גדעה את אחד מן הכוחות המעולים בתחום מדעי המחשב". כתב עליו חברו הקרוב: "זאב היה חבר טוב וידיד נאמן לעמיתיו. בשיחות עמו ניתן היה תמיד לחוש את אישיותו הלבבית, את מסירותו ואהבתו הרבה למשפחתו, לאישתו דליה, לבנו ליאור ולבתו יפעת. הוא היה בעל למופת, אב לדוגמא ובן טוב לאמו. הייתה בו חריצות ויכולת רבה. פעיל היה בהוראה ובמחקר והקדיש להם הרבה מזמנו. הוא היה מורה מסור ואדם יקר, שעתידו עודנו לפניו".

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים גויס זאב ונשלח עם יחידתו לחזית בסיני. בשעות הבוקר של יום י"ד בתשרי תשל"ד (10.10.1973) נפגע הזחל"ם של זאב פגיעה ישירה בקרב באזור הפירדאן, ליד איסמעיליה. טיל כתף שנורה מהמארב פגע בו וזאב נהרג במקום. תחילה נחשב כנעדר ואחרי כן הוכרז חלל שמקום קבורתו לא נודע. לימים זוהתה גופתו והוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בחיפה. השאיר אחריו אישה, בן ובת והורים.

המדור ללימודי חוץ של הטכניון הוציא לאור חוברת לזכר בוגריו שנפלו במלחמת יום-הכיפורים, וזאב בתוכם.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה