תפריט נגישות

סמ"ר דוד קנת ז"ל

דוד קנת
בן 23 בנפלו
בן רות ויאיר
נולד בחיפה
בט"ז בניסן תש"י, 3/4/1950
התגייס ב-יולי 1968
שרת בחיל השריון גד' חש"נ 9228
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 4, שורה: 5, קבר: 7.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

דוד, בן רות ויאיר, נולד ביום ט"ז בניסן תש"י (3.4.1950) בחיפה. הוא למד בבית-הספר היסודי על-שם שפרינצק בקרית בנימין ובבית-הספר התיכון בקרית חיים. דוד, שכונה בשם דידי בפי בני משפחתו וחבריו, היה תלמיד מעולה, שקדן ומעמיק. מגיל צעיר הרבה לקרוא ספרים ועיתונים והתעניין בעיקר בבעיות פוליטיות, שהעסיקוהו מאוד. כן אהב לעסוק בצמחים וטרח בטיפוחה של הגינה בבית הוריו ליד חיפה. דוד היה פעיל בתנועת "הנוער העובד" ובגדנ"ע במסגרת בית-הספר. זמן רב הקדיש לפעילות בתנועת הנוער והיה מעמודי התווך של קן התנועה. הוא השתתף בכל הפעולות החברתיות, אירגן טיולים בארץ, ריכז מסיבות והיה חבר במועצת הקן וגזבר הקן. דוד ידע היטב לקשור קשרים עם בני אדם, והיו לו חברים בכל רחבי הארץ. הוא שמר על קשר עם חברים שקנה בבית-הספר ובצבא, שכן אהב אנשים, התענין בבעיותיהם והשתדל לעזור לזולת. לכן היה אהוב מאוד על חבריו, שידעו להעריך את גישתו האנושית לבני אדם. בחופשות מלימודים בבית-הספר התיכון עבד עם דייגים בנמל הקישון והתחבב עליהם מאוד.

דוד גויס לצה"ל בסוף יולי 1968 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות השתלם בקורס למקצועות הטנק ובקורס למפקדי טנקים ועשה את כל תקופת שירותו באזור תעלת סואץ. הוא שירת כמש"ק וכמדריך שריונאים, והגיע לדרגת סמל. ביחידתו נחשב כמדריך מעולה וכמפקד מוכשר, שהדאגה לחייליו עומדת בראש מעייניו. הוא היה אדם חושב בעל רעיונות מקוריים, והרבה להתווכח בלהט בהגינו על דעותיו בשיחות עם חבריו ועם מפקדיו.

כמפקד דרש הרבה מחייליו ומעצמו, הקפיד על שלמות בביצוע ועל ידע וכושר מקצועי. אחרי ששוחרר מהשירות הסדיר החל דוד ללמוד בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא אהב את חיי האוניברסיטה ואת הווי הסטודנטים, למד בשקדנות וברצינות רבה ושוב קשר קשרים הדוקים עם חברים רבים. בשנת הלימודים הראשונה עבד במטה המשטרה בירושלים ובשנה השנייה שימש מורה בבתי-ספר שונים בבירה. הוא היה מורה מבוקש מאוד ונהנה מחוויות הלימוד. דוד היה צעיר גבה קומה, עליז, רגיש ועדין, ועל כל אלה הצטיין באהבת הבריות. במלחמת יום-הכיפורים לחם דוד עם יחידת טנקים בקרבות הבלימה נגד המצרים בגזרה המרכזית של תעלת סואץ. הוא נפגע ונהרג בטנק שלו, במהלך קרב שהתנהל צפונית לאגם המר הגדול ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973). הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחיפה. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה