תפריט נגישות

רב"ט איתי סבן ז"ל

איתי סבן
בן 19 בנפלו
בן עדי ואבי
נולד בקרית אתא
בג' בחשוון תשס"ב, 20/10/2001
התגורר בקרית אתא
התגייס ב-23.3.2020
שרת בחטיבת גולני גד' 51
נפל בעת שירותו
בד' בתמוז תש"פ, 26/6/2020
מקום קבורה: קרית אתא
חלקה: 4, שורה: 5, קבר: 1.
הותיר: הורים ואחות- עידן

קורות חיים

בנם של עדי ואבי, אח לעידן, נולד בתאריך 20.10.2001 בקרית אתא.

את ילדותו העביר בקרית אתא. למד בבית הספר ע"ש רוגוזין שבקרית אתא.

אחותו, עידן בת ה-22, שיתפה כי איתי הוא "הילד הכי טוב בעולם מכל הבחינות - הכי חכם, הכי חברותי, הכי מוכשר, הכי יפה, הכי אהוב. בכל מסגרת אם זה בבית, היה לו קשר מטורף עם ההורים שלי ואיתי. אני לא מכירה עוד אחים שהם כמונו. אני בין החברים הקרובים שלו באינסטגרם. גם בקרב החברים. יש לו בת זוג מושלמת.

"גם לי וגם לאמא שלי היתה הרגשה רעה. לא שזה קרה בגלל משהו שקשור, אבל לא רצינו שהוא יהיה בקרבי. גם לא חשבנו שמתאים לו. חשבנו שהוא יהיה מפונק, אבל הוא הגיע, הסתדר ונהנה.

הוא עף על השירות וכבר דיבר על כך שהוא רוצה להמשיך לפיקוד. הוא סיפר לי על דברים שהם עשו בשבוע שטח, חוויות. לא ידעתי שעושים דברים כאלה בצבא".

הוריו של סבן, עדי ואבי, שיתפו בזיכרונות ממנו בקול שבור. "הוא היה ילד מושלם, מלא אהבה", אמרה האם עדי. "הוא היה בקשר מיוחד עם כל אחד מאיתנו".

האב התייחס אף להחלטת בנו להתגייס לגולני. "הוא ממש רצה ללכת", אמר. "הוא היה שולח להם בכל שבוע מייל כדי להגיע לגולני. רצה להיות לוחם. אמר שזה מתאים לו לאופי. היו לו שם חברים בתוך תקופה קצרה".

איתי שרת בגדוד 51 של גולני, חזר לביתו אחרי מסע כומתה. אחותו עידן לא הספיקה לפגוש אותו לאחר ששב אתמול מהבסיס. "הוא יצא עם החברה שלו למסיבת בריכה אצל ידידה ליד הבית. אנחנו לא יודעים יותר מדי. אני יודעת שהוא היה שם בסדר וצחק, ושנייה אחר כך ראו אותו על הרצפה כשהתמוטט. הם הזעיקו את מד"א. הגיע אמבולנס אחרי עשר דקות".

למסיבת הבריכה הגיע איתי לאחר שבוע מתיש בצבא. סבתו שרה, סיפרה: "הוא אמר לאבא שלו שהיה לו שבוע מטורף. קרעו אותם כל השבוע. הביאו אותו הביתה. היה כמה שעות בבית ואז יצא למסיבה. הוא היה ילד חזק ויפה תואר. לא יאומן שסבתא תאבד נכד".

האם שיחזרה: "התקשרו אליי שאבוא מהר כי קרה משהו לאיתי. חבר בא לקחת אותי, וכשבאתי מד"א היו שם. הוא (איתי; ד"ס) היה שרוע בגינה והנשימו אותו. הוא כבר היה כחול. הם היו בהלם כולם. כולם הגיעו לבית החולים עם ההורים שלהם. ניסו להחיות אותו במשך שעתיים ולא הצליחו".

האם הוסיפה כי סבן היה "ילד בריא. פרופיל 97. הוא התעלף כמה פעמים בעבר, אבל קם תוך שנייה ועשינו את כל הבדיקות והכל היה בסדר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה