תפריט נגישות

רב"ט אליהו יואש בן מעש ז"ל

אליהו בן מעש
בן 23 בנפלו
בן עזיזה ויעקב
נולד בפוריה-נוה עובד
בכ"ג בתשרי תשכ"ה, 29/9/1964
התגייס ב-1.11.1982
שרת בחיל השריון חט' 679, גד' 57
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ' באב תשמ"ז, 15/8/1987
מקום נפילה: לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: קרית אתא
הותיר: אשה הרה, הורים, אחד עשר אחים ואחיות

קורות חיים

בן עזיזה ויעקב. נולד ביום כ"ג תשרי תשכ"ה 29.9.1964 בפוריה (נווה עובד), ילד שביעי במשפחה.

בהיותו בן שנתיים עבר עם משפחתו לנצרת עלית, בה גדל והתחנך. את לימודיו החל בבית הספר העממי הממלכתי הדתי "ארבל" . בכיתה ט' למד בבית הספר "שרת" ועוד שנתיים עשה בסדנת "שמשון" למכונאות רכב. בתקופה זו היה פעיל מאוד במשמר האזרחי, ותקופה קצרה עבד בשקם. טרם גיוסו לצה"ל עברה משפחתו להתגורר בקרית אתא.

בראשית נובמבר 1982 גוייס אליהו לשירות חובה בצה"ל. לאחר מסלול הטירונות בבה"ד 4 , הוצב לשרת בלבנון. הוא יצא לקורס נהגי אמבולס וכעבור תקופה קצרה עבר למפקדת שליטת ביירות כנהג נגמ"ש של המח"ט, אלוף משנה חידו, שלימים נפל במארב בדרום לבנון. בשנת שירותו האחרונה עשה ביחידת הקישור לאו"ם. בתקופה זו הכיר את אסתר חברתו, ולימים אישתו, ועבר להתגורר בקיבוץ אילון. אליהו סיים את שירותו, נשא את אסתר לאישה ועבר להתגורר בקרית ים. הוא החל לעבוד במחלקת הגבייה של הביטוח לאומי. בחודש יולי גוייס לשירות מילואים בבסיס צאלים.

ביום כ' אב תשמ"ז 15.8.1987 נפל בעת מילוי תפקידו, בסיומה של חופשת המילואים , בתאונת דרכים בצומת בית קמה. הרכב שבו נסע התהפך ואליהו ניפגע ונחבל אנושות בראשו. הוא אושפז בבית חולים סורקה בטיפול נימרץ, והכרתו לא שבה לו עד יום מותו.

הוא הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרית אתא. הותיר אחריו אישה בהריון , הורים , שמונה אחים ושלוש אחיות . בשלהי מרץ 1988 נולדה בתו אליאור.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה , בין השאר : "בזמן הקצר מאז הצטרפותו של יואש ליחדתינו , הספקתנו להתרשם עמוקות ממסירותו הרבה ומהרוח הטובה שבה ביצע את המוטל עליו ".

אמו עזיזה הקדישה שיר לזכרו - "חייל של אמא " : אליהו לא הספיק להריח דבש, /למילואים נדרש , פרח מגני נקטף . / סובלים ההורים ובוכים , זוכרים את הימים שהיה בא עם המדים / , נשק על הכתף ועיניים זוהרות / . והיום נשארו רק התמונות , והבקורים בבית העלמין.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה