תפריט נגישות

טוראי עבד שמעון ז"ל

עבד שמעון
בן 26 בנפלו
בן כזנה וחי
נולד בעירק - קירקוק
בי"ב בטבת תרצ"א, 1/1/1931
התגורר בקרית אתא
שרת בחיל השריון ''עוצבת ''ראם''
נפל בקרב
בכ"ו בחשוון תשי"ז, 31/10/1956
במבצע קדש
מקום נפילה: אבו עגילה
באזור סיני ותעלת סואץ
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: אב, שלוש אחיות - רינה, אילנה וכרמלה ושלושה אחים - עזרא, נפתלי ודוד

קורות חיים

בן כדנה וחי. נולד בכרכוך שבצפון עיראק בן שש החל ללמוד ב"חדר". בגיל שמונה נתקבל לבית הספר היסודי "אלמצלי". בית הספר שכן בלב העיר המוסלמות. ובמרחק די גדול מהשכונה היהודית. ההליכה לשם היתה כרוכה לעיתים, בהתגוננות מהתקפותיהם של הנערים המוסלמים. שש שנים למד בבית הספר זה. בגיל ארבע עשרה יצא לעבוד בחברת הנפט העיראקית בתחילה עבד כנער שליח ואחר כך כפקיד. במשך כל זמן עבודתו לא נטש את הרעיון להמשיך בלימודים. השתייך לתנועת המחתרת "החלוץ". במקום פעלו שליחים מהארץ, אשר הכשירו מדריכים מקומיים, כינויו בתנועה היה "זאב".

בשנת 1951 עלה ארצה, נשלח למחנה הקליטה "ער העליה". במחנה שהה מספר שבועות והועבר יחד עם בני משפחתו למעברת רמת ישי. עם הגיעו למעברה החל לחפש עבודה הופנה למחלקת המיברקה בדואר חיפה. היה אדם נעים הליכות, מסביר פנים, צנוע, ירא שמים, ישר והגון. כל מעשיו נעשו מתוך כוונה טובה ודאגה לזולת. הרבה ממרצו וזמנו הקדיש לעניני המשפחה.

המשיך לעבוד בדואר עד לגיוסו לצה"ל. בצבא שירת במחנה ג'וליס. כקשר בחיל השיריון. לאחר שחרורו מהצבא חזר לעבודתו בדואר, שם עבד עד פרוץ מלחמת קדש, שאליה נקרא וממנה לא שב. לאחר הקרב על אבו עגילה הוכרז כנעדר. המשפחה תלתה תקוות הבת שיימצא, אך כל התקוות היו לשווא. עבד היה האור שהאיר והעמוד שהחזיק את המשפחה במשך שנות חייו הקצרים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה