תפריט נגישות

סרן יהונתן ג'וני שליי ז"ל

יהונתן שליי
בן 24 בנפלו
בן אדלה ואריה
נולד בארה"ב
בכ"ב בכסלו תש"ה, 8/12/1944
התגורר ברמת יוחנן
התגייס ב-אוקטובר 1963
שרת בחיל האויר טייסת 100
נפל בפעילות מבצעית
בא' בחשוון תש"ל, 13/10/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: ראס סודר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: רמת יוחנן
הותיר: הורים

קורות חיים

בן אריה ואדלה. נולד ביום כ"ב בכסלו תש"ה (8.12.1944) בעיר טרנטון, במדינת ניו-ג'רסי (ארצות הברית). בשנת 1947 עלה עם משפחתו ארצה. הוא למד לימודים יסודיים ותיכוניים בבית-החינוך המשותף בגוש זבולון - ברמת-יוחנן. יונתן היה חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד" ובחטיבת-הנוער של בני איחוד-הקבוצות. זמן-מה עסק בהדרכת הנוער בחטיבה. בתקופת לימודיו התיכוניים היה פעיל בגדנ"ע-אויר ועיסוק זה הפך מתחביב למקצוע כשהתגייס לחיל-האויר. הוא היה פעיל מאוד בחברה, אך לאו דוקא בתפקידים מוגדרים. שנים אחדות נהג לחלל בחליל ואף הירבה להקשיב למוסיקה.

יונתן גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1963 והתנדב לשרת בחיל-האויר. לאחר תום שירות-החובה הצטרף לשירות-הקבע ומילא תפקידים שונים בחיל-האויר. תפקידיו האחרונים היו מדריך-טיסה ומפקד קורס. הוא היה בעל כושר ארגוני מצוין, בעל אישיות נעימה ונוחה ואיש רעים וחברה.

ביום א' במרחשון תש"ל (13.10.1969), נפל סרן יונתן בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקבוצת רמת-יוחנן, שהיה חבר בה.

מפקד יחידתו כתב במכתב תנחומים למשפחתו השכולה: "יונתן היה טייס מעולה. גאה היה בטיס, מילא את תפקידיו לא רק כחובה אלא מתוך חשיבותם וערכם ויותר מכך מתוך התלהבות רבה... בחניכיו הרביץ ידע ונהג גם סובלנות ללא גבול והם ידעו להעריכו על כך כיאות".

לאחר נפילתו יצאה לאור חוברת לזכרו, בשם "יונתן".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה