תפריט נגישות

טוראי משה הרשקוביץ ז"ל

משה הרשקוביץ
בן 22 בנפלו
בן רשלה ונתן
נולד ברומניה
בכ"ה באייר תש"ה, 9/5/1945
התגייס ב-מאי 1963
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 66
נפל בקרב
בכ"ט באייר תשכ"ז, 8/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - גבעת התחמושת
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: חיפה
הותיר: הורים, אח - הרמן ואחות - אלקה

קורות חיים

בנם של נתן ורשלה. נולד ביום כ"ה באייר תש"ה (9.5.1945) בבוקרשט, בירת רומניה. למד שם בבית ספר יסודי ועם סיומו החל בלימודי המכניקה. שנות ילדותו הראשונות עברו עליו בתוך סבל המשפחה במאבק תמיד במחסור וברעב.

בשנת 1962 עלה משה עם משפחתו לארץ. לאחר זמן קצר התגייס - והוא אז בן י"ז בלבד - והתנדב לנח"ל. משה צורף אז לגרעין שהיה מיועד להשלים את קיבוץ גשר. הוא אמנם נתקל בקשיים רבים כיוון שחינוכו לא היה ברוח החלוציות ושפת הארץ לא היתה שגורה בפיו. בכל זאת התאמץ והשתדל לבצע כל משימה כראוי, בלי ויכוחים רבים ודיבורים מיותרים. יחד עם חבריו יצא לאמון המתקדם. במסירות ובדייקנות מילא כל תפקיד שהוטל עליו באימון המתקדם עד שסיים אותו. לבסוף הגיע היום בו הופיע בבית הוריו כשהוא עונד כנפי צנחן ולראשו כומתה אדומה. הוריו נדהמו למראה עיניהם וניסו להשפיע עליו לבקש העברתו מן היחידה, אלא שהוא עמד על דעתו ונשאר בה.

הוא התכונן להמשיך את חייו כחבר משק גשר לאחר שחרורו מן הצבא אך דאגת הפרנסה למשפחה, מתוך מסירות לביתו, היא אשר אילצה אותו לחזור לעכו, אשר בה מצא עבודה בבית החרושת "נעמן". בזמנו הפנוי היה מרבה לעסוק בספורט ואף הדריך קבוצת כדורגל בעיר.

במאי 1963 גוייס לצה"ל ולאחר גמרו את שירותו הסדיר היה נקרא למילואים בהגיע הזמן, ואף במלחמת ששת הימים היה במסגרת זו. ביום הרביעי לקרבות, הוא כ"ט באייר תשכ"ז (8.6.1967), נפצע משה פצעי מוות בקרב שנערך בגבעת התחמושת בירושלים הבירה בפגוע בו כדורי האויב.

הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי בחיפה.

הותיר אחריו הורים, אח - הרמן ואחות - אלקה. עמוד מיוחד הוקדש לתולדותיו ולתיאור הקרב האחרון בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה