תפריט נגישות

טוראי שלמה כושי כהן ז"ל

שלמה כהן
בן 20 בנפלו
בן עדה (אדל) וחיים
נולד בחיפה
באדר תרפ"ח, 1928
התגייס ב-תש"ח
נפל בקרב
בז' בניסן תש"ח, 16/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קסייר
מקום קבורה: חיפה

קורות חיים

בן חיים ואדל. נולד באדר תרפ"ח (1928) בחיפה. משחר ילדותו גדל בלי אב והאם עבדה קשה לכלכל אותו ואת אחיו הקטן, תחילה בחיפה, ואחר-כך בתל-אביב. בשנות לימודיו היה עוסק בשעות הפנאי במכירת עתונים ברחוב וממתקים בקולנוע, כדי להקל את עול הפרנסה מעל אמו. בכל זאת הצטיין בתפיסתו והמורים עודדו את אמו שתעזור לו להמשיך בלימודים, כי ברכה בו.

מילדותו התחבב על יודעיו במזגו ובהתנהגותו, וכך דבק בו כינוי-החיבה "כושי", בשל עור- פניו הכהה. כשגמר את בית-הספר העממי חזרה המשפחה לחיפה ושם למד חשמלאות ועבד בה שבע שנים רצופות בבית-מלאכה אחד, וגם בעבודה זו הצטיין בתפיסתו ובתבונת-כפיו. השתלם בתורת המקצוע בשיעורי-ערב של "הנוער העובד" בבית-הספר המקצועי שליד הטכניון. חונן בכשרון כתיבה וכתב יומן. היה פעיל ב"הגנה" מגיל צעיר.

כשהתגייס בחורף תש"ח לאחד הגדודים של צה"ל הגיע לדרגת מ"כ. הדריך בהצלחה את המגויסים, נתחבב עליהם וידע להפיק מהם את המכסימום, הן באימונים והן בקרבות. מפעם לפעם בא אל אמו לביקורים קצרים ועודד אותה. בביקורו האחרון הבטיח להביא אליה את הנערה שבחר לו לחברתו בחיים, אך לא הספיק לקיים את ההבטחה כי נפל בהתקפת קסייר ב-16.4.1948 נקבר בכפר-אתא. ביום ז' בכסלו תשי"א (16.11.1950) הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות בחיפה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה