תפריט נגישות

סמ"ש שלום שלוה שמלשוילי ז"ל

שלום שמלשוילי
בן 20 בנפלו
בן ציפורה ודוד
נולד ברוסיה
בל' בתשרי תשכ"ד, 19/9/1963
התגורר בקרית אתא
התגייס ב-ינואר 1982
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בחשוון תשמ"ד, 18/10/1983
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צידון
באזור לבנון
מקום קבורה: קרית אתא

קורות חיים

שלום ז"ל, בן דוד וציפורה, נולד ברוסיה ועלה ארצה בגיל 9. את לימודיו השלים בבתי הספר בקרית אתא: יסודי - "בית אסף" ותיכון "מפתן". היה קשור מאוד למורים, ובמיוחד למורתו יעל נגלר. לשלום היה אופי חברותי ואחראי. הוא דאג לשלום ולהרגעת הרוחות בין החברים והבליג על הטרדות. היו לשלום חברים רבים מספסל הלימודים. אהב מאוד את בית"ר ירושלים.

בעל יוזמה וחרוץ. עד גיוסו עבד במפעל לפלסטיקה.

ב- 82' התגייס והתנדב למג"ב, סיים טירונות בצורה טובה והוצב בפלוגה כ' בגבול לבנון. תפקודו שימש דוגמא לכל השוטרים, והמפקדים סמכו עליו. הפלוגה שהתה זמן רב בלבנון והשתתפה בפעילות קשה כנגד המחבלים. שלום ניצל מספר פעמים בלבנון, נפצע, טופל וחזר לפעילות עם חבריו. ב- 83' הועלה בדרגה, המשיך לימודיו בביה"ס הצבאי "מרכוס" בחיפה וצוין לשבח כתלמיד מצטיין ע"י המורות והן אף כתבו שיר לכבודו: "מלבנון הרחוקה אלינו הגעת, מלא חוויות וסיפורים על מקרים משונים.

מלא טוב לב אושר וכנות, ואת חבריך, חננת בסבלנות !!" לאחר סיום הקורס חזר לשירות ביחידה.

ב- 18.10.1983 יצאת עם כח מג"ב לאבטח שיירה לכיוון הזהרני. במבואותיה הדרומיים של צידון נפתחה אש מבניין בשלבי בניה. מן הירי נפגע שלום קשות ונהרג במקום.

מפקדו כתב עליו: "שלום היה לוחם משכמו ומעלה. תמיד ראיתיו בכל אירוע מסודר ומאורגן, בעל אופי חברי, מקובל על מפקדיו. למרות הינצלותו מאסון צור א' המשיך לשרת כלוחם מבצעי לדוגמא. תמיד היה ראשון לצאת לאירועים. כך גם מצא את מותו - ראשון לנופלים".

"יהי זכרו ברוך לעולמי עד"...

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה