תפריט נגישות

רס"ל אליעזר בנו ז"ל

אליעזר בנו
בן 32 בנפלו
בן מזל וכדורי
נולד בעירק
בי"ח בסיון תש"א, 13/6/1941
התגורר בירושלים
התגייס ב-אוגוסט 1960
שרת בחטיבת ירושלים גד' 68
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מיתחם אורקל
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חיפה
הותיר: אשה - מרים ובן - עילם

קורות חיים

אליעזר, בן מזל וכדורי, נולד ביום י"ח בסיון תש"א (13.6.1941) במוצול שבעיראק. לאחר שעלה לארץ למד בבית-הספר היסודי "יבנה" בקרית אתא ובבית-הספר התיכון "יבנה" שבחיפה. אליעזר היה תלמיד טוב, אוהב ספר וחובב קריאה, חברותי מאוד ופעיל בגדנ"ע ובתנועת הנוער, כשהיה נער סיים קורס מ"כים של הגדנ"ע בגלילות וכאשר היה סטודנט, הדריך במקצועות הגדנ"ע בבתי-ספר בירושלים, הוא אהב ספורט, בעיקר ריצות למרחקים ארוכים וזכה במקום השלישי בתחרות ריצה למרחקים ארוכים שנערכה במסגרת חטיבת "גולני" בשנת 1962.

אליעזר גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1960 והוצב לחטיבת "גולני". הוא השלים בהצלחה קורס מ"כים והיה מפקד כיתה מצטיין בבית-הספר למ"כים של "גולני" בג'וערה. במהלך שירותו השתתף בקרב בנוקייב, שם הציל בקרב את חייו של חייל פצוע.

לאחר שחרורו מצה"ל למד אליעזר באוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים ללשון העברית והערבית ולספרות ערבית וכן הוראה. הוא היה בעל תואר בי.אי. במדעי הרוח ובוגר קורס למינהל במשרד הפנים. תחילה עבד במשרד הדתות והיה סגן מנהל מחלקת המיעוטים. במלחמת ששת הימים השתתף כחייל מילואים ופעל כמש"ק מרגמות בינוניות בחטיבת ירושלים. כן השתתף במלחמת ההתשה בעמק בית-שאן כמפקד עמדת מרגמות. מפקדיו העריכוהו כחייל אחראי ובעל יוזמה, לוחם ומפקד למופת.

בשנת 1969 עבר למשרד הפנים ושימש קצין-תקציבים במטה הממשל-הצבאי ביהודה ושומרון ובשנת 1971 מונה קצין מחוז השומרון. בתוקף תפקידו היה אליעזר אחראי לתקציביהן של העיריות ושל הרשויות המקומיות במחוז השומרון, הדריך את פקידי הרשויות בעבודתם ופיקח על ביצוע האמור בסעיפי התקציבים. הוא היה איש חברותי, קשר קשרי-רעות הדוקים עם אנשי הרשויות הערביות, ותרם רבות ליצירת מערכת יחסים נאותים בין הממשל הישראלי לבין תושבי יהודה ושומרון.

אליעזר המשיך ללמוד ועמד לסיים את לימודיו לתואר השני בלשון ובספרות ערבית. הוא היה איש משפחה למופת, שמר מסורת והתעניין במסורות העדות השונות. הוא היה בעל יזמה ותנופה, כשרון-עשייה וביצוע ובעל ידע בתחומים רבים. יותר מכל הצטיין ביכולת נדירה לקשור ולטפח קשרים עם אנשים בני עמים ועדות שונים.

במלחמת יום הכיפורים נמנה אליעזר, איש מרגמות בחטיבת ירושלים, עם הלוחמים שהחזיקו במעוז "אורקל" בגזרה הצפונית של תעלת סואץ. הוא נפגע ונהרג בהתפוצצות למחרת יום הכיפורים, ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973), בקרב הקשה נגד המצרים. תחילה הוכרז כנעדר אך בחודש מאי 1975 הוחזרה גופתו על-ידי המצרים, יחד עם 39 חללי צה"ל. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחיפה. השאיר אחריו אישה ובן. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו כי "בתקופת שירותו בגדוד מצאנו באליעזר תכונות של אדם ולוחם למופת".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה