תפריט נגישות

טוראי יעקב-שלום לנטר ז"ל

יעקב-שלום לנטר
בן 34 בנפלו
בן רבקה ומרדכי
נולד בפולין
בכ"ו בכסלו תרע"ד, 25/12/1913
נפל בעת מילוי תפקידו
בד' בסיון תש"ח, 11/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: חיפה
באזור חיפה,כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: כפר אתא

קורות חיים

כ"ו כסלו תרע"ד (25.12.31)

י"א סיון תש"ח (11.6.48)

בן מרדכי ורבקה. נולד בפולין. הוריו היו דתיים מאוד, לכן למד בישיבה. מאוחר יותר השלימו ההורים עם רצונו לעבור לבית ספר חילוני. התחנך בתנועת "החלוץ", אח"כ עבר לתנועת "השומר הצעיר". כחניך התנועה עלה ארצה בשנת 1932.

יעקב היה מבין ראשוני המתיישבים ב"גן יבנה", שאז נקרא "הדרום". כאן עברה עליו תקופת "המאורעות" בה נחלץ לקראת אוניות המעפילים. מכיוון ש"גן יבנה" שוכן קרוב לחוף, שימש מושב זה שער להברחת ה"מעפילים". מספרים בני המשפחה: "זכורות לי הדמויות הרטובות שהופיעו לפתע בבית". הוא היה פעיל ב"הסתדרות העובדים", בועדת התרבות, ב"הגנה" (מדריך לאיתות), חבר במועצת הפועלים ובשנים האחרונות במפ"ם. צנום בהליכותיו וחביב על הבריות.

בשנת 1934 נשא לאישה את שרה, שהגיעה מאותה עיירה בה נולד. משלא פסקה הקדחת במושב, עבר בשנת 1946 לכפר אתא. הוא הגיע למקום ללא כל אמצעים חומריים וקשה היה לו למצוא עבודה. במו ידיו בונה את ביתו החדש אך לא זכה לגור בו זמן רב. תחילה עבד כפועל בניין ואחר כך נתקבל לעבודה בבית חרושת "אתא".

במלחמת השיחרור הוביל דלק ואספקה לחזית. באחת מאותן הנסיעות נהרג בתאונת דרכים, בקרבת גשר "של", ליד חיפה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בכפר אתא.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה