תפריט נגישות

רס"מ אריק (יצחק) ממן ז"ל

אריק (יצחק) ממן
בן 31 בנפלו
בן קוטי ואלברט אברהם
נולד ברכסים
בכ"ו בסיון תשכ"ה, 26/6/1965
התגורר במגדל העמק
התגייס ב-21.7.83
שרת בחיל הים בסיס חיפה
נפל בעת שירותו
בכ"ד באדר תשנ"ו, 14/3/1996
מקום נפילה: מגדל העמק
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: כפר חסידים
הותיר: אשה - סיגל ושלושה בנים - בר, טום ואור הורים ושני אחים - מוריס ושי

קורות חיים

בן קוטי ואלברט אברהם. נולד ביום כ"ו בסיוון תשכ"ה (26.6.1965) ברכסים, שבעמק זבולון. בן בכור להוריו.

אריק למד בבית-הספר היסודי "זבולוני", בבית-הספר התיכון "אורט-גרינברג" בקרית טבעון ובבית-הספר להנדסאים "בסמ"ת", במסלול המכשיר את בוגריו לשרות בחיל-הים. בסיום לימודיו הגיש אריק פרויקט מיוחד עבור חיל-הים וקיבל תואר הנדסאי אלקטרוניקה.

בנעוריו היה אריק חניך בתנועת הנוער העובד והלומד, אהב לטייל בחיק הטבע, שיחק כדורסל בנבחרת "הפועל" רכסים והיטיב לצייר בעיקר בפחם.

נער צנוע ועניו וגם חברותי וחביב. מוקף ידידים וחברים ובני משפחה אוהבים.

בבית ההורים הפנים אריק ערכים ויסודות, שהיו נר לרגליו במשך כל חייו: מסירות וסובלנות, כבוד המשפחה ועזרה לזולת.



בשלהי חודש יולי 1983 גויס אריק לשרות חובה בצה"ל והוצב לחיל-הים. הוא ניבחר לצאת לקורס ייחודי לטכנאי מערכות אלקטרוניקה ונישלח לשרת בשייטת ב"זיווניות". בהמשך הוצב לשרת ב"סטילים" והיה רס"ר באח"י "חץ". בתפקידו האחרון שימש בתפקיד ע. קמב"ץ ונגד תאום פעילות אלקטרוניקה.

אריק אהב את שירותו בחיל-הים והיה גאה מאד בעבודתו ובתפקידיו המגוונים. הוא הכיר היטב את כלי השייט השונים עליהם שירת, כל אלו היו חלק בלתי נפרד מחייו. בין תפקידיו השונים, נשלח אריק להשתלמויות ולהעשרה.

לדברי מפקדיו היה אריק נגד מעולה, אשר ביצע את תפקידו ברמה גבוהה מאד. ובו בזמן אדיב, סבלני ונעים הליכות. בחוות הדעת על נגדים קיבל אריק את ההערכות הגבוהות ביותר. בהם נרשם: "נגד אמין, אחראי וחרוץ. יכולת לתכנן ולארגן תכניות מורכבות. עובד היטב בצוות. עם מיומנויות במערכות ממוחשבות".

אריק התקדם בסולם הדרגות הפיקודי מדרגת רב"ט עד לדרגת רס"ר.

בשנת 1990, נישא אריק לחברתו סיגל, אותה הכיר בזמן שרותו הצבאי ועם השנים הרחיבו משפחתם, בהוולד הבנים בר וטום.

ביום כ"ד באדר תשנ"ו (14.3.1996) נפל אריק בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בכפר-חסידים. בן שלושים ואחת במותו. הותיר אחריו רעיה, שני בנים - בר וטום, הורים ושני אחים - מוריס ושי. לאחר מותו הועלה לדרגת רס"מ.

שמונה חודשים לאחר מותו ילדה רעייתו את בנם השלישי, שנקרא בישראל אור.

במכתב ניחומים למשפחה, כתב מפקד היחידה: "אריק שירת עימנו תקופה ארוכה ובפרק זמן זה למדנו להכיר ולכבד את תכונותיו וסגולותיו המיוחדות. אריק היה נגד מקצועי מאד, מסור ויסודי. נהג בחברות עם שותפיו לעבודה, אהוב ומוערך בין פיקודיו ומפקדיו".

בתעודת הוקרה מיוחדת, שנמסרה למשפחה לאחר מותו נכתב: "אריק ראה את שירותו כשליחות ונשא בה במסירות ובאהבה. הקדיש עצמו להגברת כוחו של צה"ל ולטיפוח רוחו כאשר טובת המדינה תמיד לנגד עיניו".

לזכרו של אריק הוצא ספר שירים, שכתבה רעייתו, כאשר עטיפת הספר מאויירת בידי אריק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה