תפריט נגישות

סגן נח סמל ז"ל

נח סמל ז"ל


נח נולד בינואר 1943 בכפר אתא, שם סיים את ביה"ס העממי, את לימודיו התיכוניים למד בחיפה.
נח היה מאד מוסיקלי, נגן בכלי נגינה שונים: חלילית, אקורדיון, פוגוט וקלרינט. בתזמורת חיפה נגן בפוגוט והעיריה ממנה מורה מיוחד אשר בא ללמד אותו. את שרותו הצבאי עשה כטיס קרבי בחיל האויר. בסיום קורס טיס נכחה כל המשפחה במסדר הכנפיים, ואחר כך הוטסו ב"נורד". חמש שנים שרת נח בצבא כשהוא גר בחצור עם אשתו ובתו. הבת השניה נולדה ארבעה חדשים לאחר מות אביה. נח נהרג באזור בית גפגפה במלחמת ששת הימים.
לעתים יש והשם הוא משמעותי ומבטא מהותו של האדם, כך זה היה במקרה של נח. טוב, מבין, דאג למשפחתו והדגיש אחריות גדולה וצורך להגן על ההורים שמצבם הכלכלי היה גרוע. לאב היתה מאפיה ונח היה עובד בתקופת ביה"ס במאפיה מידי ליל חמישי ומשם היה מגיע לביה"ס.
גם כשהתגייס לצבא והיה כבר טייס דאג מאד למשפחתו. מספר האב כיתד החליט נח להכין ולמכור סופגניות לכל החנויות בסביבה כדי לעזור להוריו, ועוד זוכרים הם יום גשם כשהגיע לחופשה וכשנאמר לו שאביו עדיין עובד במאפיה, מיד לקח אופניו והגיע כדי לעזור לו.
ללא מורא היה נח נגש לבצוע מלאכות אשר מעולם לא נתנסה בהן, והיתה לו יכולת טכנית מופלאה. בשעת משבר במאפיה, כאשר לוח הפיקוד הפסיק לפעול, ואנשי מקצוע הרימו ידיים, הצליח נח לתקן את התקלה.
לפני מלחמת ששת הימים מצא עבודה במפעל שייבא "פטישי אויר" משבדיה. למפעל היתה בעיה לתקן את המכונות וכל מכונה מקולקלת נשלחה למפעל בשבדיה. כשהגיע נח למפעל לקח התכניות ולמד לפרק, לתקן ולהרכיב המכונות בעצמו. כאח בכור במשפחה העניק הרבה מאד לאחיו ולאחותו כשהוא תמיד שמח ואופטימי.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה