תפריט נגישות

סגן נח סמל ז"ל

דברים לזכרו מאת אחיו גדי


10.7.02

זכרון מנח
את נח אחי ז"ל זוכר אני כבחור תמיר יפה תואר עם תווי פנים מהוקצעים והופעה מרשימה.
הוא היה אח שידע לאסוף אותנו אחיו ולעורר בנו שמחה ועניין בכל אשר עשה נח ידע לנגן על כלי נגינה, חליל, אקורדיון, קלרינט, פאגוט.
ובכל הזדמנות שהיה יכול היה מנגן בביתנו, ובעקבותיו גם האחים האחרים.
אני זוכר את נח מלמד שיעורי חלילית בביה"ס שפרינצק בקרית בנימין (בי"ס היסודי בו למדנו בילדותנו), והוא לקח אותי כדי שגם אני אלמד.
היה נגן בתזמורת הנוער של חיפה- עזר לאבינו ז"ל כבר מגיל די צעיר, עבד איתו במאפיה (של אבא) והוא היה מתקן ועוזר לאבא בכל עבודות האחזקה ומבלי שהיה לו רקע טכני.
נח הלהיב אותנו במיוחד כשהתגייס לצבא והתנדב לקורס הטיס, ומבחינתי זה היה שיא ההתלהבות שאחי הולך להיות טיס, בכיתה בביה"ס הייתי גאה וכמובן ידיעותי בנושא טיס היו הגבוהות ביותר.
במהלך קורס טיס הוזמנו המשפחות לבסיס חיל האויר (בי"ס לטיסה) ושם לראשונה הציגו לנו את מטוסי החיל והעלו אותנו על מטוס תובלה "נורד" זאת היתה הטיסה הראשונה בחיי, אני זוכר שמאד פחדתי ובמיוחד שהמטוס נפל לכיס אויר.
סיום קורס הטיס ונח קיבל כנפי טיס דרגת סג"מ, נח היה מבקר אותנו בבית אבינו, הביקור שלו התחיל כשהגיע עם מטוס קל וחג מעל הבית בדרך לנחיתה בבסיס הטכני של חיל האויר, אני ואחי אריק היינו קופצים בגינת הבית ומנופפים לו בידיים, והוא עשה שלום עם הכנפיים.
לאחר חצי שעה הוא הגיע עם מדי חקי, כובע מצחיה והדרגות ואנו רצנו אליו בהתלהבות ובשמחה אין קץ.
ישבנו בבית איתו ועם אבא ואמא ז"ל שומעים בצמאון כל מילה שיוצאת מפיו.
נח היה מצייר בצורה מדהימה וכשרון לפיסול, הוא עשה ידיים משולבות בגבס, וידיים ניצבות שלאחר מכן אבי הפך אותם לפסל ברונזה.
רכשתי ממנו את סימניו שאותם קישט על דפי עבודותיו כגון: זיקוק דינור, חתול יושב וזנבו מסתלסל.
נח התחתן עם תמי בחתונה צבאית הוא נראה אז כמו שחקן קולנוע ועבר לגור במגורי טייסים בחצור שירת בטייסת 105 טייסת העקרב, והיה מאושר. באחד מחופשות הפסח ארח נח אותי ואת בבסיס החיל, הראה לנו מטוסים ציוד לחימה, הוא הראה לנו איך מטוסי החיל עושים פעלולים (אקרובטיקה) מעל הבסיס בקיצור היינו בעננים.
משתחרר מקבע ועובד תקופה מסויימת כאיש אחזקה במאפיה של אבא וגם במאפיית אחדות, הוא טיפל במכונות, שיפץ מכוניות, הוא קנה רכב ישן מדגם פיאט, עבד עליו ימים רבים והפך אותו לרכב שנסע בלי בעיות, נח היה איש אשכולות, ידי זהב, בעל לימוד עצמי בלתי רגיל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה