תפריט נגישות

טוראי בן-ציון "בנו" מושקוביץ ז"ל

מפרי עטו

שמיר, 31.5.48

(מתורגם מרומנית)

יקירי

אני מתחיל ע"י ההודעה שנורברט נמצא סוף סוף בארץ. אני מתאר לעצמי שמכתבו יגיע אליכם לפני מכתב זה. הודעתי לכם במכתב האחרון שאני מתענין בו. ברגע שרציתי לטפל בו דרך הקבוץ הארצי, קבלתי מכתב מנתן קרויטורו ונוכחתי מיד שהוא שינה את שמו מנורברט לנתן. הוא נמצא בקבוץ תל עמל בעמק בית שאן, דאר בית אלפא. בינתיים מפני המצב איני יכול להתראות עמו, אך בהזדמנות הראשונה אעשה זאת. בכל אופן תדעו שהוא נמצא בקבוץ במסגרת החברה שעמה עלה ארצה, חברה אשר שיטותיה שונות לגמרי מאלו אשר בגולה, היא קבלה חנוך מיוחד הניתן בקיבוצים, הם עובדים חצי יום ולומדים חצי יום. הקבוץ בו נמצא נתן הוא אחד היפים בארץ.
באשר אלי, אין לי הרבה לכתוב לכם, אני בריא ושלם ונמצא עדיין בשמיר. זאת מפני המצב בארץ. אף קבוץ צעיר אינו יוצא להתישבות. הקבוץ שלי אשר נוצר ברחובות מורכב משני גרעינים, האחד אשר עשה את הכשרתו כאן בשמיר ואח"כ יצא להתיישבות.
מצב הקבוץ שלי ברגע זה קשה מאד היות והחברים נדרשים להתגייס לצבא ואין אנו יכולים להקים את משקנו.
בשבילי אין הבעיה קיימת היות ואני נמצא בשמיר על הגבול הסורי - אחת ממדינות ערב התוקפות. פה לא קרה עד כה דבר, רק בחלק המערבי של הגליל היו קרבות קשים. כוחתינו הצליחו לכבוש 2 נקודות חשובות ולהשמיד את האויב אשר ניסה פעמים מספר לפרוץ לגליל בחלקו המערבי אשר הוא החלק היחידי דרכו יכלו לעשות זאת.
במידה ותוכלו לשלוח עוד עתונים, עשו זאת. אני, בכל אופן, מודה לכם. נא לשלוח לי ספר או שנים מעניינים. אני מודה לכם על הקביעות בה הנכם כותבים לי ואשתדל לעשות זאת גם כן.
אנא כתבו לי
שלכם, בן ציון


מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה