תפריט נגישות

סג"מ ישעיהו בן דב גלבורט ז"ל

רשימות לזכרו

דברי חברו במלאות שנה לנפלו

דברים שכתב אביו שמריהו
אלבום תמונות

13.10.74

שנה עברה וקשה להאמין שעבר ולו יום אחד. הרבה יותר קשה להאמין שישי איננו איתנו זה כבר שנה.
לגבי, לכתוב על ישי זה ענין של חודשים ואף שנים שהרי לא היה צעד ושעל שלא היינו עושים אותו ביחד. ולפירוש דברי אביא משפט שאביו של ישי אמר בזמנו: "באם אני רוצה לדעת היכן ומה עושה ישי אני הולך אל ספרן".
כבר בגן נהיינו חברים וביסודי השתוללנו ושיגענו יחד את המורים, באם לגבי השיגוע התנקם בציונים הרי לגביו עם ראש כמו שלו הציונים היו תמיד בין הטובים בכיתה. ואם היה משתדל בטוחני שהיו הטובים ביותר.
בתנועת הנוער "בני עקיבא" הלכנו יחד, ותמיד ישי היה ה"מלך" של החברה. לפני כל מאורע בסניף היה הוא מצייר פלקטים בשביל החברה, בונה ומארגן דברים ובעיקר מופיע ברוב ההצגות של החברה.
משגמרנו יסודי וישי הלך ל"פנימיה הצבאית" חשבנו שבזאת תמה חברותינו עם ישי, אך לא כך היה הדבר. בכל שבת שהיה ישי בא הביתה, הרי לפני בואו אל הבית היה קופץ אל ביתי, ובכל שבת היה בא לסניף שואל לשלום החברה, מספר ומבדח כדרכו את כולם, ואך ידענו שחבר כמו ישי לעולם אי אפשר לשכוח!!!
הליכתו לצבא היתה שימחת חייו, שהרי לשריון חלם ישי להגיע מזה יובלות בשנים. ואכן כל שבת שהיה בא הביתה וכל מכתב שהיה כותב אלי, היה מראה את שימחתו וגאוותו על השריון. וגם בצבא קצר ישי חייל, ולא פעם סיפר לי כיצד היה מתקן את מדריכיו על טעויות שהם עשו.
שמחת חיי היתה כאשר גם בצבא נזדמן לנו להיות ביחד. לעולם לא אשכח את אותו יום שני שכאשר היגעתי עם האוטובוס לבסיס החדש נוכחתי שישי מחכה לי שם מזה שעות, ומיד אמר לי באיזה מחלקה להיות ואיזה חדר לקחת בכדי שנוכל להיות לאחר "שנת פרוד" שוב ביחד, ואכן משגרנו באותו חדר כתב ישי הביתה "אני מרגיש את עצמי שוב בגן".
פה בקורס קצינים נוכחתי על גדולתו של ישי בתחום הצבא. ישי לא למד כמעט כלום - שהרי כל הזמן ישבנו יחד - ובכל זאת בכל המבחנים הוציא ציונים גבוהים ובכל התרגילים הקשים בחרו בו להיות המ"מ, ובטוחני שלוא הקורס היה נגמר היה זוכה ישי להיבחר לחניך המצטיין.
אך רצה הגורל ובאותו יום שישי אכזר, אספו את כל אנשי השריון והודיע להם על מצב כוננות. לעולם לא אשכח את שמחתו של ישי שהודיע לי שהוא חזור אל הטנקים, ולמרות שזה היה על חשבון היציאה שלו הביתה. ביקש ממני למסור דרישת שלום בבית ונפרדנו בצחוק ובלהתראות. וזאת היתה הפרידה האחרונה!!!

י שי היה שמך
שם שלגבי אומר הכל

ש לם היית בכל תכונותיך
אך רצה הגורל ולקחך

י ש ודברים נשכחים
אך אתה לעולם לא.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה