תפריט נגישות

אבינעם אלפיה ז"ל

ממכתביו

לאיתמר / כ"ו טבת

בס"ד
יום חמישי (1:30 בלילה) כ"ו טבת עש"ק פרשת וארא

לאיתמר

מה שלומך?
כיוון שאני כותב שבוע לך ושבוע לשראל אז יש לי הרבה חדשות לכתוב לך חוץ מזה שאני יכול לחסוך ולכתוב אותו דבר פעמיים... (וגם יצאתי שפיץ שאני כותב לשני חיילים!) מעניין אותי מאוד לשמוע דעתך על קורס סמלים, האם זה נותן לך הסתכלות אחרת, רחבה יותר, פיקודית, או שזהו עוד קורס שצריך לעבור כדי להגיע למשהו רציני אז אנא תפקסס את תשובותיך לפקס החדש שבבניין החדש אשר נחנך בשבוע שעבר ובו ספריה, משרדים, כיתות לימוד, חדר רמי"ם (!!!) ועוד...
השבת (פרשת וארא) אנחנו (שיעור ה' + נספחים משיעור ו' + קצינים) בישוב איתמר אשר בשומרון (תרגע, זה לא על שמך...) מתארחים שם באיזושהי אכסניה ביחד עם הרב טוויל אבל לוקחים איתנו את האוכל מהישיבה (מעניין באמת מה יהיה הטעם של הטשולנט אחרי הנסיעה). זוהי מעין שבת גיבוש - לחזק אותם ואותנו וכולי תקווה שנהנה שם ונפיק הרבה גם מהסיור (אולי זה יחשב לסיורים במכון...).
השבוע היה פה צנחן משיעורך שקפץ לישיבה ואף למד לא מעט, מה שאומר שאפשר ללמוד גם כאשר מגיעים לישיבה לחצי יום, תזכור את זה!!!
זהו אחרי שמיציתי את פינת הטפת המוסר שלי אפשר לעבור לד"ת קצר על פרשת השבוע שתבא (הבנת משחק מילים "בא" - תבא, מאוד מתוחכם...).
הבעיה שכעת פרשת וארא ועוד אין לי ד"ת על פרשת "בא" אז אכתוב לך משהו קצר מהשיעור שהכנתי לכיתה ט' (במסגרת המכון, אלא מה?!) על אהוד בן גרא (נשמע מוכר?) כפי שאתה בודאי זוכר (ואם לא, וגם אם כן, תפתח את התנ"ך בשופטים פרק ג' פס' י"ב ותסתכל) אהוד הרג את עגלון מלך מואב בהתנקשות אישית ואח"כ קרא לכל העם והם ניצחו את המואבים והקושי הגדול הוא לשם מה מביא הנביא את כל סיפור ההתנקשות בפרטי פרטים - החרב בעלת שתי הפיות, ההתקרבות לעגלון, נעיצת החרב, יציאת הפרשדנא (תבדוק בדיוק מזה - אפילו שזה קצת לא נעים) ושאר פרטים מיותרים לכאורה לגמרי שהרי המקרא אינו ספר או חוברת הדרכה לאנשי קומנדו! אלא רוצה הכתוב ללמדנו שבמלחמה ובמאבק על שחרור לאומי משעבוד יש לנצל את כל האמצעים (כמעט) ולא להתעכב במוסריות מדומה יש לעבוד את ד' בכל לבבך - "יצר טוב ויצר רע" גם בדרכים ובמקומות היותר שפלים ויותר נמוכים ישנו צו אלוקי המורה לאדם הרואה עצמו כמנהיג, בדרכים ובמקומות היותר שפלים ויותר נמוכים ישנו צו אלוקי המורה לאדם הרואה עצמו כמנהיג, והמרגיש מחויבות לעמו, כיצד ואיך לפעול ואם הוא פועל יש לו גם סייעתא דשמיא. על-כן אהוד משקר, מרמה, מתגנב, נועץ סכין באכזריות ובערמה, ויש לו נס ואות משמים שהוא עושה כרצון ה' (העובדה שחרב נבלעה בבטנו של עגלון ולא ניתן היה לגלות את סיבת מותו עד לאחר זמן, מה שאפשר לאהוד לברוח!) ואהוד גם מוביל את שאר העם עימו ולא מסתפק בפעולת יחיד ובדוגמא האישית (זהו העומק של איטר יד ימינו - שמשתמש גם ביד השמאלית, הפחות טובה, הרעה בד"כ, על מנת להשיג מטרות צודקות). זהו המנהיג הישראלי היודע להבחין במוסריות אמת, הנותן דוגמא אישית והסוחף אחריו את העם כולו לשחרור ולחופש. ואיפה עומד הסמל איתמר גוטמן בכל זה?
שיהיה לך המון בהצלחה וכל טוב תמסור ד"ש חם לשאר הילדים - שי, נדב, קובי וערן ואנחנו כבר מריחים אתכם בישיבה. (אם אתה בבית לפני תמסור ד"ש גם לחבר'ה בקריה).

שלך
אבינעם

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה