תפריט נגישות

סמל יהודה רונן דובובסקי ז"ל

יהודה רונן
בן 24 בנפלו
בן פנינה ודב
נולד בחיפה
בז' בכסלו תש"י, 28/11/1949
התגייס ב-12.11.1967
שרת בחיל השריון מפח"ט 434
נפל בקרב
בי"ג בתשרי תשל"ד, 9/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: נפח
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: חיפה
הותיר: אישה ובת, הורים ושני אחים

קורות חיים

יהודה, בן פנינה ודב, נולד ביום ז' בכסלו תש"י (28.11.1949) בחיפה. את השכלתו היסודית רכש תחילה בבית-הספר "גורדון" בקרית אתא, שם סיים שבע שנות לימוד, ואת שנת הלימודים האחרונה סיים בקיבוץ עברון. לאחר תום לימודיו יצא לעבוד במסגרות כללית במפעלו של אביו. יהודה היה נער עליז וחברותי והרבה לבלות וליהנות מהחיים. הוא היה בעל חוג חברים רחב והכל חיבבו אותו והעריכוהו בזכות נכונותו לעזור תמיד לזולתו, בזכות מסירותו לחבריו ובזכות היותו לבבי, חברותי ובעל חוש הומור מצוין. הוא היה אהוב על חבריו והרבה להתרועע אתם בשעות הפנאי. במשך ארבע שנים עבד במפעל המסגרות של אביו וכשעמד לפני גיוסו לצה"ל כבר היה מסגר מקצועי.

יהודה גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1967 והוצב לחיל השריון. לאחר שעבר קורסים והשתלמויות שונות היה לתותחן-טנק ונשלח לשרת בחטיבת שריון בצפון הארץ. הוא היה חייל טוב, נאמן ומסור לתפקידו. תמיד השתדל למלא את המוטל עליו ללא ערעור וזכה להערכתם של מפקדיו. יחד עם חבריו ליחידה יצא לפעולות מבצעיות שונות ואף זכה בשבחים על כושרו המקצועי, כאשר פגיעותיו במטרות היו מדויקות וקטלניות.

בשלהי 1970 שוחרר יהודה מהשירות הסדיר בדרגת סמל וחזר לבית הוריו בחיפה. הוא התחיל לעבוד כמכונאי במפעל של "סולל בונה" בחיפה.

בשנת 1971 נשא אישה והחל להקים בית למשפחתו וכעבור שנה נולדה בתו הבכורה. הוא היה אב ובעל למופת, מסור ונאמן למשפחתו ודואג לכל מחסוריה.

כפעם בפעם יצא לתקופות של שירות מילואים ומילא את תפקידיו בנאמנות וללא טרוניות.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים גויס יהודה מיד. הוא נסע לבסיס חטיבתו, הצטייד במהירות, שובץ בצוות טנק ועלה לרמת הגולן כדי להשתתף בבלימת כוחות הסורים.

ביום י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973), במהלך קרב שריון באזור הכפר נפח, נפגע הטנק שלו והוא נהרג במקום. הוא הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בחיפה. השאיר אחריו אישה ובת, הורים ושני אחים.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "יהודה נפל במערכה בעת מילוי תפקידו ברמת הגולן. הוא היה איש צוות מצטיין ואהוב על חבריו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה