תפריט נגישות

טוראי יצחק ברקוביץ ז"ל

יצחק ברקוביץ
בן 19 בנפלו
בן חיה (יולנה) ומאיר
נולד בכרם מהר"ל
בז' באב תש"י, 21/7/1950
התגורר בכרם מהר"ל
התגייס ב-מאי 1968
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה גד' 202
נפל בפעילות מבצעית
בה' באייר תשכ"ט, 23/4/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: גשר דמיה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חיפה
אזור: א, חלקה: 1, שורה: 11, קבר: 5.

קורות חיים

בן מאיר וחיה (יולנה). נולד ביום ז' באב תש"י (21.7.1950) במושב כרם מהר"ל שבחוף הכרמל.

למד בבית הספר הדתי "ניר עציון" ובבית ספר מקצועי דתי "ימין אורד" - שניהם בחוף הכרמל. הוא היה חובב ספורט אהב כדוררגל, טניס שולחן והתעמלות. מטעם בית הספר התיכון היה משתתף בחוגי הגדנ"ע.

מטבעו עניו היה וצנוע, רע נאמן ואוהב לעזור ולהיטיב לזולת. מימיו לא שאף להתבלט ולהעמיד עצמו במרכז, ובכל שיחה שהשתתף בה לא היה מרים את קולו ולא ניסה לכפות את דעתו על חבריו. אף על פי כן היו דבריו מקובלים על דעת שומעיו. בכל חופשה ובכל הזדמנות היה עוזר במשק, כי משפחתו וביתו היו חשובים לו מכל. הוא אהב את הוריו בכל נפשו והם היו בעיניו סמל הטוב והיושר. במושבו, כרם מהר"ל, היו חבריו לומדים ממנו ושאפו לחקות אותו בכל דרכיו, כי מאוד אהבוהו וכבדוהו. גם הערבים שבשכנות למושב התיידדו אתו ויש שהיו עוזרים לו בעבודתו בשדה מתוך חברות וחיבה.

יצחק גויס לצה"ל במאי 1968 והתנדב לשרת בחיל הצנחנים. כאשר שוחרר מן היחידה עקב פציעה באימוני צניחה הועבר ליחידה אחרת בתפקיד חובש. הוא לא השלים עם רוע הגזרה ועשה מאמצים לחזור ליחידתו כחובש.

בה' באייר תשכ"ט, הוא יום העצמאות (23.4.1969) נפל בהתקלות עם מחבלים ליד גשר דמיה, בעמדו על משמרתו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה.

בבית הכנסת של בית הספר במושב כרם מהר"ל בחוף הכרמל נקבעה פינה לזכרו של יצחק; כן הונצח זכרו בבית ספרו בניר-עציון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה