תפריט נגישות

אבינעם אלפיה ז"ל

ממכתביו

לשלמה / כ"ו שבט תש"ס

בס"ד
כ"ו שבט תש"ס

שלמה

מה שלומך?
האמת שאני מתגעגע!!!
למה אתה לא כותב?!
מה, כבר אין מה לומר על צה"ל?
הרי בטח כשאתה מגיע הביתה אתה לא מפסיק לספר על הצבא (מור"קים = מורשת-קרב...) וא"כ מדוע לא תזכני גם אני בהגיגיך... (עברית יפה...)
בכו"א אני כבר כמעט שלושה שבועות בישיבה ומאז חזרתי מה"שטח", מחיפה וקריותיה, ירד הגולן מהכותרות לשמחתינו והקב"ה מקשה את לב פרעה ויש לנו כעת זמן יקר לעבודה אם-כן אי-אפשר לדעת מה קורה מתחת לפני השטח וחוץ מזה קשה לעורר אנשים לפעילות כאשר הנושא לא בכותרות אבל ברק (אפשטיין) ושאר החבר'ה ממשיכים שם בפעילות וכעת חושבים כבר מה יהיה בסוף החודש (עוד שבוע וחצי בסה"כ) ואף שאין כלל וכלל ברצוני לחזור לעולם המעשה. כרגע אני מאוד ספקני וסקפטי בנוגע לאפשרות שיהיה מחליף לתפקידי ועל-כן חששי רב שאאלץ לחזור ל"שם".
בינתיים יש התלבטויות רבות בקרב בני-שיעורי וגם בקירבי בנוגע לשנה הבאה - מה, איפה, כמה, למה, עם מי וכו' כאשר לפחות בנוגע אליי ההתלבטות היא בעיקר בין מקומות תורה שונים ופחות בנוגע ללימודי מקצוע אם-כי הדברים עוד לא סגורים, והכל פתוח.
בישיבה היתה התאוששות ניכרת מאז הכינוס ביום ראשון שלפני ג' שבועות שבו נתכנסה הישיבה והוחלט (עוד לפני כן בישיבת הר"מים) שמעתה יסעו רק 15 חבר'ה לחודש ימים ולא שיעור כל שבוע וחוץ מזה האריכו את סדר ערב בעוד 1/4 שעה רק שבשיעורים מתחילים רבע שעה מאוחר יותר וכמובן שדיברו על הדברים הרגילים - לקום בבוקר, ללמוד בשקידה, להשאר שבתות (או לפחות לא לצאת ביום חמישי...) ושאר סוגיות מוזרות וכואבות משהו... הרב שילר כיכב, בשלושת הפעמים שקם דיבר אולי שתי דקות בסה"כ אבל אמר את העיקר: אמונה ועין טובה - על האדם (התלמידים) על הישיבה ועל המצב.
עוד עידכונים: ביום שני האחרון (כ"ד שבט) ביקר בישיבתנו הרב שלמה דיכובסקי שליט"א שהוא דיין ידוע וותיק וחבר בביה"ד הרבני הגדול וכן היה רבו של הרב שוגרמן לפני ל"ד שנה! אלי (שיינפלד) ואנוכי נסענו להביאו מכנס הדיינים שהתקיים בכינר (כנס שנתי רגיל) ו"הרצנו דחקות" בדרך הלוך על הגולן, על כנס-הדיינים וכו' אבל עיקר העניין היה בדרך חזור שכן הרה"ג העביר שיעור על היתר יציאה מארץ הקודש לחו"ל ובמשך שעה וחצי הוכיח מדוע ניתן לצאת מאה"ק לטומאת ארץ העמים בשל סיבה הפעוטה ביותר ואף לטיולים וכדומה ועל-כך רעשו ונעו אמות הסיפים בישיבתנו הרבנים (שהיו - הרב שנוולד והרב טויל וראש הישיבה) נגשו אליו אחר השיעור וניסו להיות כמה שיותר מאופקים אך ניתן היה לשמוע (למי שהקשיב מקרוב...) שהם ממש הצטערו שהיה שיעור כזה שלמרות הגאונות והידע, ההלכות המובנות והמוסברות היטב וכדומה, היה כל-כך חשוב שדיברנו עימו בדרך חזרה והוא הודה לנו שהוא חיפש דרכים להתיר ו"ללמד סנגוריה" על עם ישראל (סיכום רבנים - הרב טויל זועם וכואב, הרב שנוולד כבר הספיק להעביר שיעור תגובה בביהמ"ד - בו הוא מנתץ לרסיסים את ההיתר ומוסיף עוד רובד רוחני - היה מאלף! והרב נתי אמר שלא כל-כך נורא ששומעים גישות אחרות וצורת לימוד שכזו אם-כי הסכים שרוח הדברים טעונה תיקון...) זהו שלמה נגמרו המקום והזמן - זה היה מכתב עדכון בעיקר - תמשיך לחייך - לבש סוודר תשמור על המדינה וצפה לישועה ד"ש חם מכל הישיבה וכל טוב סלה

שלך באהבה
אבינעם

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה