תפריט נגישות

אבינעם אלפיה ז"ל

ממכתביו

לאיתמר / ז' כסלו תש"ס

בס"ד
יום שלישי ז' כסלו תש"ס

איתמר
שלום!
מה קורה?
שמעתי שאתה טוחן חבלע"ז והחלטתי לעודד חייל, ומפקד, הנמצא בין מערת המכפלה לרחוב השוהדא (יצא חרוז פיצוץ!!!)
איתמר, שתדע שכל אם עבריה יודעת כי הפקידה את בניה בידי מפקדים הראויים לכך, ובטוח אני שגם אם יאיר מנסה להסית אותך לשבור שמירה בלימוד פסקה מאורות ה: תורה, תשובה, קודש וכו'... אתה מתגבר עליו והולך לאכול עוד לאפה ממעדניה של חברון שכידוע היתה שבע שנים לפני צען מצרים ושבחה ידוע ליודעי ח"ן...
חוץ מזה חשוב שתדע שאתה יכול גם להתקשר לדירתנו ואף אם לא תזכה לדבר איתי (כי אני כל הזמן בביהמ"ד...) לפחות תדבר עם איציק / אורי / שינדל וכדומה... ומי יודע אולי אף תזכה בכל זאת "לבכות לי על הדרגות"... [אגב הטלפון, אם שכחת, הוא... חסוי!!!]
אגב "דרגות", בשבוע הבא אני מצטרף אליך - יש לי שלושה ימים מילואים באליקים ואני מתכונן היטב לקראת התכללותי בכלל והיכנסי תחת הכלל וכנסת ישראל"!!!
כעת נעבור לפינת פ"ש (עד כאן היה מ"הנעשה בישיבה"...) - והאמת שכאשר שמעתי שאתה טוחן 8/8 בחברון חשבתי שזה מתאים למידת הגבורה המדוברת ביצחק!
והרי איזה גיבור היה יצחק אבינו? את מי הוא ניצח? מול מי הוא נלחם? אלו סיפורים כבירים יש עליו? אפילו ב"עקידה" הוא היה בתפקיד פאסיבי.
ואומנם גבורתו של יצחק היא גבורת "הכובש את יצרו", האיש הנאחז בציפורניים בפסגות שאחרים הגיעו אליהם. אין הוא כאברהם פורץ הדרך, אין הוא כיעקב הנבנה מתוך המאבקים אלא הדבר המסמל יותר מכל את גבורתו של יצחק אבינו הוא המאבק סביב הבארות - אותם בארות שחפרו עבדי אביו והוא שב וחופר אותם שב ומעמיק, חוזר ומתעקש וכמו שאמר הגר"א "העקשן מנצח"!!!
"וכבימים ההם" כך "בזמן הזה" ודי לחכימא...
נעבור לפינת "שמע בני נסיון אחי"...
איתמר, תעשה לי טובה, תדבר עם עורכי הדפק"ש שהם משיעורך שיורידו את המדור הזה או לפחות שיעלו אותו לרמה ספרותית נאותה, אני חושב שהדבר בלתי נסבל שבדפק"ש של ישיבה מפרסמים מור"קים וסיפורי-צבא ברמה כזו: "באנו בבוקר, התגלחנו... ואז במסדר... כשהסמל בא... ואז הבנו... וחבל שלא ידענו זאת קודם... ולכן חשוב מאוד לשמוח תמיד!!!" חייבים לעצור זאת מיד!!!!!!!
במדור האמונה נעסוק הפעם בדיון המתעורר בנושא ההתלהבות הדתית-רגשית המכונה "קרליבכיזם" תוצאותיה והפרעותיה או מעלותיה וכו'... תגובות בנושא תתקבלנה בברכה במערכת, תודה! זהו איתמר השיעור נגמר (האמת שגם שיעור כללי, ושוב די לחכימא...) (מקווה שתחזיק מעמד עד לקורס המינוסים) קצינים בלעז (שבא עוד מעט קט, תשמור על החיוך על מצב-הרוח ועל יאיר (אגב תמסור לו ד"ש חם) ויש לך ברכת הצלחה מכל מכריך וידידיך בישיבה בכלל וממיקי בפרט...
המון בהצלחה וכל טוב סלה

שלך
אבינעם

נ.ב. בקרוב תקבל (אולי ביחד עם מכתב זה) מאמר ארוך של הרב שרלו אז שתדע שמותר לך לקרוא בשמירה! וחוץ מזה תשמור לי את המאמר הקודם ששלחתי לך. תודה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה