תפריט נגישות

יהודה קהת ז"ל

יהודה קהת
בן 21 במותו
בן חסיה ויוסף
נולד בפולין - וארשה
בה' באב תרפ"ו, 16/7/1926
התגורר בקרית אתא
חלל פעולת איבה
בי"ד בטבת תש"ח, 27/12/1947
במלחמת העצמאות
מקום אירוע: עתלית
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: קרית אתא
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

יהודה, בן יוסף וחסיה קהת, נולד בוורשה שבפולין בה' בתמוז תרפ"ו (16.07.1926). עלה כילד עם משפחתו בשנת 1933 ארצה, לקריית אתא. את לימודיו היסודיים והתיכוניים סיים בבית הספר היסודי והתיכון "יבנאל" בקריית אתא, ולאחר מכן המשיך ללמוד בישיבה בבני ברק.

יהודה היה מעורה מאוד בחיי היישוב. היה מגויס בחיל השדה (חי"ש), ואף הדריך ואימן את בחורי החי"ש בכלי נשק שונים, החל בתת-מקלע סטן וכלה בזריקת רימון, ובתרגולים צבאיים נוספים.

בשנת 1947 שהתה משפחת אחיו של יהודה, משה, במחנה קליטה בעתלית, ויהודה החליט לבקרם. ביום 27.12.1947 הוא יצא מקריית אתא על אופניו בדרכו לעתלית. עוד לפני שהגיע לעתלית, בעודו רוכב על אופניו, הוא נורה בידי ערבים שארבו בצד הכביש, ונהרג במקום, בי"ד בטבת תש"ח (27.12.1947).

הכנופייה המשיכה וירתה על כל מי שניסה להגיע לגופתו של יהודה, שהייתה מוטלת בצד הכביש. למרות הסיכון, הגיע אביו אליו ונשא אותו לקריית אתא.

בן 21 היה יהודה במותו. הניח הורים, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הישן בקריית אתא, בקרבת רמת יוחנן.

ביום השלושים נשא אחיו משה הספד על קברו. הוא מתאר בו את יהודה הרוכב על אופניו: "המחשבות קולחות ומתרוצצות במוחך, מנסה לשבור את המונוטוניות, מזמר שירים שאתה אוהב, את השירים שיצאו ממפוחית הפה מדי ערב, שהנעמת לנו, שערבו לאוזנינו", ומספיד את החיים שנקטעו: "רצה להתקדם, ללמוד, לדעת, להבין, לפרוש כנפיים ולהמריא לשחקים... האידיאל החלוצי שלך התנפץ קשות על אם הדרך. ניפצו את אושר חלומך, נכבה פתיל חייך ולא הגשמת את משאת נפשך - זיו העלומים לא ישיבו לעולם..."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה